REEFHQ en Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu REEFHQ en Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu

REEFHQ en Mackay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Gardo

10 Maart 2009 | Australië, Mackay

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer !!
Het lijkt zo net of we alleen maar op dat toetsenbord berichten zitten in te voeren maar dat is gelukkig niet zo !!
Eergistermiddag zijn we nog naar REEFHQ geweest. Gewoon prachtig !! Wat het is weten jullie al. Daarna zijn we door het stille (zondagmiddag) Townsville gelopen terug naar de campervan. We zijn naar de voet van Castle Hill gereden om vandaaruit de summit te bereiken. Het was die dag zo ontzettend warm (30+ graden !!) dat we helaas de top niet hebben bereikt maar wel op een hoogte zijn gekomen vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over Townsville aan de zee. Vandaar kon je ook duidelijk Magnatic Island zie liggen. Dus weer naar beneden. Dat was zelfs ontzettend vermoeiend en we kwamen dus ook compleet bezweet weer bij de campervan. Even boodschappen doen en naar de camping. Eerst even zwemmen om af te koelen !! Het eten is er zelfs bij ingeschoten, daar hadden we helemaal geen zin in !! Op tijd naar bed dus om de volgende dag weer op tijd te vertrekken naar Mackay. Het is toch een tocht van 352 kilometer.
We zijn vroeg vertrokken maar kwamen al snel in de spits van Townsville terecht. We zijn het eerste de beste wegrestaurant ingedoken om een lekkere bak koffie te drinken. Het verkeer zagen we voor ons weer rijden dus zijn we ook vertrokken. Na een kleine tussenstop hebben we bij de Subway in Bowen (waar anders !!!) een broodje gehaald en zijn we naar Queens Beach gereden om daar van het broodje te genieten. Verder richting Mackay. We kwamen daar aan om ongeveer 4 uur - half 5. Weer ingecheckt bij de camping en we kregen een plaats toegewezen. Ook die avond waren we op tijd moe. Na het eten hebben we even het dobbelspel van KvC gespeeld maar dat duurde niet lang. Dus op tijd naar bed. De volgende ochtend gingen we naar Eungella NP. Dat is het leefgebied van het vogelbekdier (platypus). We hebben er geen gezien maar het was wel een prachtig Nationaal Park (NP). Vervolgens naar het centrum van Mackay. Zoals de meeste centra van de steden is hier niet zo veel te beleven. Er is hier meer te doen in de shoppingmalls. Nu zitten we hier op weg naar de camping bij een computerzaak om jullie op de hoogte te brengen van onze avonturen. Morgen rijden we verder naar het zuiden in de buurt van Rockhampton, mogelijk Yeppoon
Groeten en tot de volgende x,
Ellen en Gardo.

• 10 Maart 2009 - 06:17

Inge:

Hee Gardo en Ellen!Dat klinkt allemaal goed,zeg! Klein beetje jaloers zijn we hier wel! Fijn ook dat jullie wel blijven zorgen dat de subway niet failliet gaat!Hee geniet ervan en wel blijven schrijven hè!
    groetjes inge

• 10 Maart 2009 - 06:47

Mildred:

Dus Ellen en Gardo, als jullie terug zijn verwacht ik een perfecte imitatie van het vogelbekdier! (en ook al hebben jullie 'm niet gezien: pech hebben, want dat telt niet).

Wat zitten jullie in een geweldige film, of niet? (Ik kan me voorstellen dat het af en toe echt zo voelt ...)

x Mildred

... bedacht me net dat we misschien eens wat sponsorgeld moeten gaan vragen voor al die reclame voor S..way? ...

• 10 Maart 2009 - 06:56

Nellij En Piet:

Wij hebben jullie verhaal gelezen.Fijn dat het zo goed gaat.Gardo ga niet van de harde weg af. Groetjes Nellij en Piet

• 10 Maart 2009 - 07:37

Wendy, Tom En Amy:

Fijn om te horen dat het zo goed gaat daar!!
    Met zo'n druk programma op een dag snap ik dat jullie 's avonds helemaal lam zijn.
    Dit is veel meer zweten als op jullie werk, hahaha. Grapje!!
    Geniet er samen nog maar lekker van, hier in Nederland regent het weer eens maar zaterdag gaan wij ook de 14 graden halen. Ja ja.
    Komen er ook nog een keer foto's op de site te staan want daar zijn we erg benieuwd naar?

Groetjes Wendy en Tom en een dikke knuffel van Amy.

• 10 Maart 2009 - 14:14

Ome Arno:

Het is fijjn te horen dat het goed gaat met jullie. hier gaat ook alles zijn gangetje

maak er meer een mooie vakantie van.

• 10 Maart 2009 - 14:39

Tante Zus, Ome Wiel:

Hallo jullie twee, zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin. Fijn geniet er van.

Groetjes van Tante Zus en Ome Wiel

• 10 Maart 2009 - 17:26

Bert En Tonny:

En kunnen jullie daar wel goed eten naar jullie zin of is het wat aanpassen? Verder hebben jullie het wel naar je zin zo als we kunnen lezen en is er veel te zien, ik ben benieuwd naar de foto,s. Valt het rijden met de camper wel mee?Maak er nog een mooie vakantie van

• 10 Maart 2009 - 20:12

Ingrid:

Hallo daar kampeerders,
    Wat een super trip maken jullie, ik google effe mee om er wat beelden bij te krijgen. Uit pure afgunst (grapje natuurlijk) zijn we zaterdag maar in de ZOO van Overloon kangaroes gaan kijken. 't Is een strak programma wat jullie volgen krijg ik in de gaten, maar ja je zou wel gek zijn om al dat moois te missen. Geniet ervan.
    Groetjes, Theo, Ingrid, Isa en Wessel

• 11 Maart 2009 - 02:38

De Sergi's:

Waar zijn die mooie foto's van het rif?? Nu jullie in Downunder zijn, wel de Aussie pie proberen he...in Griffith hebben we hele lekkere meatpies en veg. pies dus daar zal ik jullie binnenkort op trakteren.
    Red Rooster is een Aussie fastfood, mochten jullie Subway beu worden.
    Geniet van jullie reis en ook af en toe uitrusten he.

Groetjes
    Marian & Tony, Julia, Lorenzo

• 11 Maart 2009 - 14:10

Sussie:

Hoi Gardo en Ellen,

Ben bij pap en mam, dus kan ik weer even een verslag lezen. Echt een actieve vakantie voor jullie. Heel veel groetjes ook van pap en mam

• 11 Maart 2009 - 14:19

De Klepkes:

Zo te lezen gaat het goed aan de andere kant van de oceaan, geniet ervan en maak mooie foto's, dan kunnen we, zo gauw het mooi weer is, en we op de fiets naar Venray komen er van genieten.

Veel plezier nog de Klepkes

• 11 Maart 2009 - 19:36

Edu_Uden:

Groetjes en geniet maar lekker! (Zag een andere reactie van iemand die vertelde dat die een beetje jaloers was.... ik ga daarmee mee!) Edu

• 17 Maart 2009 - 11:41

Gardo En Ellen :

Jullie hebben het goed naar julie zin lezen we Geniet er nog er nog maar even van ,het is zo voorbij . Groetjes Harrie en Truus [ps jullie hebben wel een leuke navigatie ha ha]