Hagel in Ballina (!!!) en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu Hagel in Ballina (!!!) en Coffs Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu

Hagel in Ballina (!!!) en Coffs Harbour

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Gardo

17 Maart 2009 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal,

We waren nog in Brisbane op het einde van het laatste berichtje. Nog enkele dingetjes gekocht, koffie gedronken en de sightseeingroute gevolgd in het centrum. Daarna naar het treinstation om de trein te nemen naar Zillmere waar we de campervan hadden staan. Nog een eindje lopen naar de camping en het was al laat genoeg om aan het avondprogramma te beginnen. De volgende morgen zijn we weer vroeg op gestaan om richting het zuiden te vertrekken. De eindbestemming stond nog niet helemaal vast. Het was al ellende genoeg om door Brisbane te rijden. En dat ook nog zonder koffie !!! Na een eindje rijden zijn we maar naar Surfers Paradise (SP)gereden om daar even het strand te bezichtigen. Voordat we op het strand stonden konden we ver voor SP de skyline van deze badplaats al zien liggen. Na de wandeling over het strand hebben we maar onze gebruikelijke koffie en een ongebruikelijke milkshake gedronken. Daarna weer verder langs de kust. Ondertussen pakten zich in de verte donkere wolken samen. We waren op dat moment bijna in Ballina. Ons navigatiesysteem " onze Truus" liet ons op dat moment ook nog een toeristische route volgen toen de regen met bakken uit de hemel kwam. We zijn maar snel naar Ballina gereden om daar te tanken en een overnachtingsplaats te zoeken. Net na het tanken begon het ook nog heftig te hagelen. We konden met de campervan gelukkig net als vele anderen schuilen onder een grote overkapping naast het tankstation. De bui was over en we reden verder richting naar de overnachtingsplaats. Even inchecken en weer terug naar Ballina om even wat te eten. Avondprogramma.
De volgende ochtend naar Coffs Harbour gereden. Inchecken bij de camping en nog wat gewandeld op het strand. De wandeling was pas nadat we in het centrum even wat hadden gegeten.... bij de Subway !! Op verzoek van Gardo want het was bijna woensdag. Voor Gardo de dag om naar de Subway te gaan !!! Even zwemmen en weer het avondprogramma. De volgende de dag hebben we er nog maar een nachtje bij geboekt. We vertrokken half 9 of half 10 naar Bruxer Park om daar een wandeling te maken in het NP en te genieten van de mooie uitzichten over de zee. Tijdens de wandeling kreeg Ellen ruzie met enkele bloedzuigers. We zijn maar wat sneller doorgelopen en op het eindpunt van de wandeling hebben we er enkele 10-tallen van onze schoenen en sokken kunnen verwijderen !! Fijn zo'n wandeling.
Daarna het hoogtepunt van de dag.........The Big Banana !!!!
Een park geheel gericht op bananen. We hebben een rondleiding gekregen over de plantage en een film gezien over de banaan. Serieus..... het was ontzettend interessant !!! Afsluiten met een bananenmilkshake en een gesprek met een echtpaar wat van oorsprong nederlands was en nu in Melbourne woonde. Van beide waren de ouders in de jaren 50 naar Australie geemigreerd. Eten in de stad en daarna weer het avondprogramma !!!

Zo... deze x het hele verhaal !!!!

Groeten van Down Under !!!

Ellen en Gardo

• 17 Maart 2009 - 07:16

Lobke:

Ha (ex)collega's,
    Echt super dat jullie ons zo op de hoogte houden. Had al bedacht dat ik stikjaloers ben en dat ik ook ooit zo'n trip wil gaan maken, maar nu ben ik definitief overtuigd. (Zelfs na dat modderverhaal.)
    Veel plezier nog!!!

• 17 Maart 2009 - 11:52

De Sergi's:

Ik was net verdiept in jullie reisverslag.....Ons navigatiesysteem...toen de.... Jullie maken t wel spannend hoor, ik neem aan dat t vervolg nog komt?
    En anders horen we t zondag wel. We kijken er naar uit om jullie te zien in Griffith.

Groetjes
    Marian, Tony, Julia, Lorenzo

• 17 Maart 2009 - 13:37

Nelly EnPiet:

Hoi Gardo Ellen Wat volg er na de toeristische route.Hagel of wat. Ik ben benieuwd Zijn jullie al bruin of verband .Vele groetjes van Nelly Piet

• 18 Maart 2009 - 19:05

Myrna:

Hoi Gardo en Ellen

Alles goed met jullie? met mij in iedergeval wel goed. Ik heb zaterdag gevoetbald en ik heb met 7-2 gewonnen. Ik heb 4x gescoord. Waren het grote hagelstenen of kleine?

• 19 Maart 2009 - 11:53

Swolgen:

Hallo Globetrotters,

groetjes vanuit Swolgen en blijf ze genieten...

Waar blijven de foto´s?

Herbert, Jolanda, Marnix en Myrna

• 19 Maart 2009 - 13:11

Yvette:

Ik heb net weer alles aan Femke voorgelezen.
    We zijn allebei ziek thuis met een kleine buikgriep, niks ernstigs. Lieke is afgelopen dinsdag voor het eerst wezen oefenen op school en vond het fantastisch.
    Nog een fijne vakantie

• 19 Maart 2009 - 13:21

Femke:

lieke vont het leuk om bij de vlinders te oefenen en we zaagen lkaar nog buiten. dike knufol van femke

• 19 Maart 2009 - 17:05

Debora:

Wauw... klinkt echt goed hoor jongens! (behalve dan de hagel en de bloedzuigers:-( )Zo te lezen genieten jullie er met volle teugen van. En zo hoort het ook. Blijf voorzichtig maar ga nog even lekker je gangetje daar "down under"!
    Groetjes vanuit een lente-achtig Boxmeer...