Op familiebezoek !!! - Reisverslag uit Griffith, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu Op familiebezoek !!! - Reisverslag uit Griffith, Australië van Ellen en Gardo Linders - WaarBenJij.nu

Op familiebezoek !!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Gardo

23 Maart 2009 | Australië, Griffith

Hallo allemaal,

We zijn gisterenmorgen al op tijd vertrokken vanaf de camping in Blackheath in de Blue Mountains. Om half 8 reden we van het terrein. Het ontbijt zou later die mogen wel volgen. Tijdens het begin van de rot hadden we een prachtig zicht over de mistige Blue Mountains. Af en toe reden we in de dalen door de dikke mist maar bovenop de heuvels maakte het uitzicht weer alles goed. Het verlaten van de Blue Mountains was ook erg bijzonder. We hadden een duidelijk en helder beeld over de vlakte die achter dit gebergte ligt. Het landschap zag er al enigszins dor en verdroogd uit. De trip duurde wel ontzettend lang. Via plaatsjes als Marsden en West Wyalong kwamen we laat in de middag aan in Griffith. Onze Truus leidde ons naar de hoofdstraat en we zijn even gestopt bij het infocentrum om de weg te vragen. We hadden namelijk geen adres van Marian en Tony. Samen gezocht in het telefoonboek en we hadden ze al snel gevonden. We waren nog maar net onderweg en we wisten beide het huisnummer niet meer !! Ik heb Marian toen maar gebeld en aangegeven waar we waren. We waren al in de juiste straat en moesten nog een stukje verder rijden. Ontzettend leuk om ze weer eens een eer te zien. Ze wonen een eindje buiten het dorp midden tussen de eigen sinaasappelbomen. We hebben achter het huis nog enkele biertjes gedronken en gezellig gepraat net als tijdens en na het eten. Om 11 uur werd het dan ook tijd om naar bed te gaan. De volgende morgen voelden we ons weer eens een keertje echt uitgerust. Een goed bed en een fatsoenlijk kussen doet wonderen !!!
Tony moest werken en Marian heeft ons de hele dag rond gereden in de omgeving van Griffith. Na het afzetten van Julia en Lorenzo bij de ouders van Tony zijn we begonnen met de rit. We zijn naar de golfbaan geweest om kangaroe's te kijken (op dat moment waren er dus geen), naar enkele uitkijkpunten waar je een prachtig zicht overde stad hebt, het winkelcentrum, de winkelstraat, naar een wijnfabriek en naar een wijnboer waar ze rondleidingen gaven. Voor de rondleiding waren we helaas net te laat maar we werden uitgenodigd in het winkeltje om daar het laatste stukje van de rondleiding mee te maken. We hebben wijn, honing en allerlei andere dingen mogen proeven. Tenslotte zijn we naar het meer gereden. Wat een rust en stilte was er daar !!! De kinderen weer ophalen en nog even wat drinken en fruit eten bij de ouders van Tony.
Vanavond gaan we naar het avondeten (spagetti !!!) nog een poging doen om kangaroe's te spotten. Morgen gaan we weer verder naar Wagga. Het bezoekje hier in Griffith is veel te kort geweest. Ook is het even fijn om tot rust te komen na ons drukke reisschema.

Binnenkort meer......

Ellen en Gardo

• 23 Maart 2009 - 08:07

Hey!!!:

Wat een verhalen ... Volgens mij gaan jullie na thuiskomst (nog even niet aan denken ...), alles nog eens ervaren, want het lijkt me overweldigend allemaal! Tussen de regels door lees ik hoe jullie aan het genieten zijn daar. (En daar geniet ík dan vervolgens weer van ...)

dikke kus
    Mildred

• 23 Maart 2009 - 12:46

Marina:

Hoi Ellen en Gardo,

Wil jullie toch even bedanken dat jullie me hebben meegenomen op deze reis. Nou ja, iedereen die jullie verhalen leest eigenlijk. Net of je er bij bent. Hartstikke leuk. Zo te lezen genieten jullie erg en dat is natuurlijk ook de bedoeling van zo'n reis.

Groetjes,
    Marina

• 23 Maart 2009 - 13:45

Toon En El:

Ha die Gardo en Ellen.
    We hebben net heel jullie verslag samen gelezen.Echt geweldig geniet nog maar effe.Wij komen graag een keer langs om foto,s te kijken.Nog veel plezier de laatste dagen groetjes Toon en Elxxx

• 24 Maart 2009 - 18:46

Fam. Cuppen:

Hallo Gardo en Ellen,hier groetjes uit America.Geniet nog maar een paar daagjes van jullie vakantie voor de lange terugreis gaat beginnen.Doei.